Jaanuar 2022

Jaanuaris lisandus enda Konaga ainult 221 km, sest see oli alates 05.01.2022 kuni 04.02.2022 esinduses hoolduses. Selle aja sees sai sõidetud asendusautodega (Ioniq 5 ja Hyundai Kona EV) ligemale 2000 km. Selles osas suur aitäh Topautole, kes küsimusteta tasuta asendusautodeks elektriautod muretses. Enda Kona pika rivist väljasoleku põhjustas tarkvarauuendus - nende süsteem olevat näidanud vajalikku tarkvarauuendust, aga selle paigaldamise järel auto enam käima polnud läinud. Lõpuks selgus, et probleemi juur peitus selles, et see tarkvara oli tegelikult ette nähtud juba vahetatud akuga Konale. Uues akupakis on mingi uus sensor, mida vanas pole ja selle puudumine ajas uue tarkvara segadusse. Olukord lahenes vana tarkvara tagasi paigaldamisega. Uusi akupakke pidada vaid näpuotsaga siia piirkonda lisanduma, aga siiski on väike lootus, et märtsis saab aku vahetatud. 

Ioniq 5 asendusautoks saamine oli hea võimalus sellega pikemat "proovisõitu" teha. Ühtegi ekstra reisi ette ei võtnud, aga igapäevased sõidud andsidki hea ja vahetu võrdlusmomendi. Kokkuvõtteks ütleks, et hea auto, aga palju lihvimata omadusi ja potentsiaali on olnud palju enamaks. Konaga võrreldes on Ioniq 5 muidugi suur, aga juhitavus oli sellest hoolimata pisut liiga uimane ja meenutas paadi tüürimist. Konasse tagasi istumine oli nagu kardirooli minek. Selgelt erinev oli ka kiirenduspedaali tunnetus. Ioniq 5-l oli see palju rafineeritum ja hillitsetum, nagu selle klassi autole ka ilmselt sobivam. Kona pedaal on ka Eco režiimis tunduvalt teravam, aga nõuab ka selle võrra ettevaatlikumat kasutamist. Tagavedu oli ehk isegi oodatust parem ja talvises lumelögases linnas oli paigaltvõtt tunduvalt kindlam, kui esiveolise Konaga. Müraisolatsioon oli samuti Ioniq 5-s märgatavalt parem. Lausa nii hea, et nõuab paremat helisüsteemi, kui keskpärane Bose 8 kõlariga süsteem, mis praegu parim saadaolev on. Sõsarmudel Kia EV6 koos Meridian Surround süsteemiga on vähemalt paberil oluliselt põnevam ja võiks ka Hi-Fi huvilist köita.

Kommentaarid