Märts 2022

Märtsi läbisõit tuli 1775 km, selleks kulus 46.53 € ehk keskmiselt 2.62 €/100 km. Keskmist kulu tõstis üks kiirlaadimine 8.98 € eest (0.45 €/kWh). 

Märtsis jõudis lõpuks akuvahetuse järg meie Konani. Eestis tehakse seda vaid Topauto Tallinna esinduses ja aega kulus selleks veidi alla 5 tunni. Tüütu on küll eraldi sõit pealinna selleks ette võtta, aga samas läks vahetus siiski oluliselt kiiremini, kui võrrelda mõne teise Euroopa riigiga. Nt Saksamaal pidada minema selleks ca nädal, aga seal sõidutatakse auto sinu eest vahetust teostava esinduse juurde. Vana aku läbisõiduks jäi lõpuks veidi alla 87000 km. Selle ajaga aku kasutatav maht ei vähenenud ja SOH jäi 100% peale. Aga kui ohutuse mõttes tasuta uut akut pakutakse, siis ei saa selle vastu loomulikult midagi olla ja uus aku on ikka uus aku. Nüüd võib puhvrit otsast jälle vaikselt kulutama hakata ja kasutatava mahu vähenemine on ligi kolm ja pool aastat edasi lükatud, mis auto järelturu väärtust arvestades on kindlasti tugev argument. Äsja paigaldatud aku on täiesti uus nagu esinduses väideti ja ka aku peal olev kleeps ütleb tootmiskuupäevaks 13.01.2022, ehk siis värskelt Koreast saabunud. Aku garantii küll ei pikenenud ja see on endiselt 8 aastat / 200 000 km, mis on tiksunud alates 2018. a oktoobrist ehk kestab 2026. aasta oktoobri lõpuni, kui just kilomeetrid varem ei täitu. Aga arvestades eelmise aku seisukorda 3.5 aasta vanusena võib üsna kindel olla, et uus aku on suurepärases seisus ka pärast 2030. a ja veel õige pikalt pärast seda.



Kommentaarid