Oktoober 2021 ja kolme aasta kokkuvõte

31. oktoobril täitus kolm aastat Kona EV-ga sõitmist ja selle puhul natuke pikem kokkuvõte kuludest ja senistest kogemustest. Esmalt eelmise kuu numbrid. Läbisõit oktoobris 2595 km, selle läbimisele kulutatud 63.07 € ehk 2.43 €/100 km. Keskmine elektrikulu 15.6 kWh/100 km.

Senise kolme aasta olulisemad kulud on välja toodud alljärgnevas tabelis. Tabelis ei ole toodud selliseid kulusid, mille mahu määravad oluliselt isiklikud eelistused (pesud, vahatamised, lisavarustus, liisingu kuumakse jne). 

 

1. aasta (31.10.2018-31.10.2019)

2. aasta (2019-2020)

3. aasta

(2020-2021)

Kokku

Läbisõit (km)

33091

23958

22081

79130

Energiakulu (sh regen) (kWh)

5795.7

4463.7

3617.6

13877

Laadimiste kulu (€)

604.26

325.53

414.72

1344.51

Elektrile kulunud (€/100 km)

1.83

1.36

1.88

1.70

Kulu hooldustele (€)

286.3

111

264.68

661.98

Kulu kindlustusele (kasko, €)

408.72

388.2

336.84

1133.76

Kulu kindlustusele (liiklus, €)

99.24

75.84

45.6

220.68

Rehvid (€)

441.6

0

542.3

983.9


Energiakulu saab OBD pordist lugeda vaid koos regenereeritud energiaga, ehk siis realistlikku keskmist kulu selle numbri põhjal arvutada ei saa, aga indikatsiooni suurusjärgust siiski. Tabelis toodud kõik kulud kokku kolme aasta peale on olnud 4344.83 €. Ehk siis nende kulutuste põhjal 100 km hind 5.49 €/100 km. 

Võib proovida hinnata ka kulu koos auto väärtuse langusega. Auto hind uuena oli 45620 €, praegu on sama põlvkonna 64 kWh akuga kasutatud Kona EV-de hinnad auto24 portaalis alates 33400 €. Kuna minu oma on sellest pisut suurema läbisõiduga, võib siiski arvestada ilmselt väärtusega vähemalt 30000 €. Ehk siis hinnanguline väärtuse kadu 3 aastaga 15620€. Sellisel juhul kogukulud 3 aasta peale 19964.83 €. Ehk siis koos väärtuse langusega 25.23 €/100 km.

Tehniliselt on auto vastu pidanud hästi, mingeid naginaid pole tekkinud ja suuremaid probleeme pole esinenud. Vahetult enne oktoobri lõppu läks katki roolil olev püsikiirushoidja +/- nupp, mis läheb garantiikorras detsembris vahetusse. Reguleerimist on vajanud nii esi- kui tagasild (kokkujooksud olid paigast ja rehvid kulusid ebaühtlaselt, vt aug 2021 postitust) ja täitmist vajas kliimaseade. Elektriautospetsiifilised osad on töötanud laitmatult ja auto liigub endiselt sama sujuvalt ja säästlikult nagu esimest korda poest välja sõites. Avalikes laadijates laadimisi on 3 aasta peale kokku tulnud üsna vähe - hinnanguliselt kokku ca 1100 kWh eest, ehk ca 92% kodus laadimised ja 8% avalike laadijate kasutamine. Sinna hulka kuulub 5500 km pikkune Soome-Norra reis, mitmed Eestisisesed reisid ja mõned Lätis käimised.

Kogukulud bensiinimootoriga Konaga sama perioodi peale oleksid tõenäoliselt olnud sarnased või pisut kõrgemad. Hinnangulised numbrid oleksid tõenäoliselt umbes sellised: kütusele kulunud summa 8300€ (1.4*7.5*791.3); hooldused 1000€; kindlustused 1700€; rehvid 900€; väärtuse langus 8000€.



Kommentaarid