Veebruarikuu kokkuvõte

Veebruari läbisõiduks kujunes 2513 km ja selle läbimiseks kulus 43.67 EUR. Kuu keskmine 100 km läbimise hind tuli seega 1.74 EUR ehk kõige madalam siiani. Odavaima kilomeetrihinna kujunemisele aitas kaasa nii soe ilm (veebruari keskmine Tartus -0.2 °C) kui ka odav elekter (kuu keskmine 1 kWh koguhind 0.13 EUR). Auto keskmine kulu pikematel sõitudel varieerus veebruaris tavaliselt 15-18 kWh/100 km vahel sõltuvalt tingimustest.

Kuna järgmisel nädalal algab juba kevad (vähemalt kalendris), võib võtta kokku ka Kona EV omadused talveautona. Pärast 4 kuud ja 10 000 km peamiselt talvistes oludes sõitmist võib öelda, et suuri puuduseid põhjamaises talves hakkamasaamises ei ole. Kõige probleemsemaks osutus laadimisluuk - see asub nimelt auto esiotsas ja teatud oludes (jäätuv vihm ja lumelöga) kippus see kinni jääma. Seda juhtus talve jooksul küll ehk vaid 1-2 korda ehk siis mitte väga sage probleem ja ka kinni jäätunud luuk avanes peale paari rusikahoopi. Lisaks kinni külmumisele ilmnes luugiga ka teine probleem - see ei ole tihendatud, mis tähendas, et teiste autode rataste alt tuiskav lumi jõudis luugi vahele ja taha. Aga jällegi, seda ei juhtunud sageli ja selle sai lumeharjaga kergelt välja. Foorumeid lugedes tundub siiski, et praegusel Nissan Leafil on samuti auto esiotsas asuv laadimisluuk läbimõeldumalt tehtud ja ei lase lund sisse.

Üldiselt on tegu väga kiiduväärse talveautoga, millega on isegi rasketes oludes kindel sõita. Seda kinnitab ka värske Soome Tehnikamaailma elektriautode talvetesti esikoha jagamine ligi 3(!) korda kallima ja nelikveolise Tesla Model S-ga. Eriti sai TMi testis kiita võimas soojendusseade, mis näiteks -17 °C pakases seisnud auto soojendas +15 °C sisetemperatuurini 7 minutiga. Teslal ja Jaguar I-Pace'l kulus 16 minutit, Nissan Leafil 36 minutit ja BMW i3-l 37 minutit. Samuti said kiita head tuled, juhitavus ja väike lisakulutus külma ilmaga. Loe täpsemalt Soomekeelsest Tehnikamaailmast või oota millal (kui üldse) see Eesti Tehnikamaailmas tõlgitakse.

Siseruumi soojenemine bensiini-Kona vs elektri-Kona. Võrreldes bensiiniautoga soojeneb elektriauto muljetavaldava kiirusega. Allikas: Tehnikamaailm Vt ka termokaameraga filmitud videot

Veebruari lõpuks oli Continental VikingContact 7 lamellidest esiteljel alles ca 7 mm ja taga 8 mm. Suverehvid on tellitud ja kuigi vahepeal oli plaan minna 16" mõõdu ja pisut kitsama rehvi peale, et võita ca 5% elektrikulus ja potentsiaalselt odavama väiksemamõõdulise rehvi hinnas, siis eriliste mõõtude tõttu oleks see lahendus hoopis kallim tulnud. Niisiis ka suverehvid tulevad 215/55 R17. Mudeliks samuti äsjases Soome Tehnikamaailmas häid tulemusi näidanud Bridgestone Turanza T005.

Kommentaarid