Märtsikuu läbisõiduks tuli rekordilised 2853 km ehk odomeetril oli kuu lõpuks ees 12702 km, mis tähendab omakorda, et esimese korralise hoolduseni on vaid veidi üle 2000 km. Märtsi kilomeetrid maksid kokku 49.54 EUR (100 km hind 1.74 EUR - täpselt sama nagu veebruaris). Kilomeetrihinda tõstis pisut üks 2 tunnine AC laadimine ELMO kapis (mis maksis 4.5 EUR). Auto elektrikulu ja kodus laetud elektrihind olid samas aga märtsis rekordmadalad. Auto kulutas kuu keskmisena 17.6 kWh/100 km ja kodus laetud 1 kWh koguhind oli 0.12 EUR.
Märtsikuu suure läbisõidu taga oli mitu Tartu-Tallinn-Tartu sõitu. Üks neist näiteks 28. märtsil, kui tuli sõita Harku kaudu Tallinnasse. Mõtlesin too päev jooksvalt vaadata, kas Jüri ABB kiirlaadijat on vaja kasutada, et ilusti Tartusse tagasi jõuda, või saab ilma hakkama. Tuul oli hommikul Tallinna poole minnes pigem vastu ja oli lootus, et tagasiteel tuleb selle arvelt väiksem kulu. Siiski tundus auto nina õhtul Tartu poole keerates akus pisut liiga vähe särtsu olevat ja igaks juhuks läksin Jürisse lisa hankima. Laadija juurde jõudes oli auto aku hommikusest 100% alles jäänud 42%. 58% oli kulunud 239.4 km läbimiseks (15.7 kWh/100 km). Auto pakkus järelejäänud läbisõiduks 167 km - aga ta ei teadnud midagi taganttuulest ja selle arvelt väiksemast kulust. Kui aku oli 71% ulatuses täis (laadimiseks kulus 35 minutit) otsustasin tagasiteele asuda. Lõpuks koju jõudes oli päevase läbisõiduna ees 427.6 km ja akut 29%. Tuli välja, et ilma laadimata oleks võinud napilt koju välja veereda (pisutki ökotades oleks kindlasti rohkem elektrienergiat akusse alles jäänud, aga kuna teadsin, et mul oli varu, siis sõitsin nagu iga teise autoga oleks sõitnud ja ühegi 89 km/h GPSi järgi sõitva veoauto taha sõitma ei jäänud). Kogu sõidu keskmine kulu tuli 15.3 kWh/100 km, Jürist Tartuni lõigul 14.8 kWh/100 km.
Praeguseks on pool aastat elektriauto omanikuks olemist selja taga ja lõpuks ka talvised ilmad selleks korraks möödas. Keskmine kulu on näidanud ilmade soojenedes langustrendi ja kuu viimase päeva õhtul autost läbisõidu jm numbreid vaadates ennustas auto 79% juures läbisõitu 340 km. Täis laetud akuga seega 430 km. Kuu lõpu soojemate ilmadega (ca +3 °C ööpäeva keskmine) oli kulu maanteesõidul sõltuvalt tuulest 13-16 kWh/100 km vahemikus.
Märtsikuu suure läbisõidu taga oli mitu Tartu-Tallinn-Tartu sõitu. Üks neist näiteks 28. märtsil, kui tuli sõita Harku kaudu Tallinnasse. Mõtlesin too päev jooksvalt vaadata, kas Jüri ABB kiirlaadijat on vaja kasutada, et ilusti Tartusse tagasi jõuda, või saab ilma hakkama. Tuul oli hommikul Tallinna poole minnes pigem vastu ja oli lootus, et tagasiteel tuleb selle arvelt väiksem kulu. Siiski tundus auto nina õhtul Tartu poole keerates akus pisut liiga vähe särtsu olevat ja igaks juhuks läksin Jürisse lisa hankima. Laadija juurde jõudes oli auto aku hommikusest 100% alles jäänud 42%. 58% oli kulunud 239.4 km läbimiseks (15.7 kWh/100 km). Auto pakkus järelejäänud läbisõiduks 167 km - aga ta ei teadnud midagi taganttuulest ja selle arvelt väiksemast kulust. Kui aku oli 71% ulatuses täis (laadimiseks kulus 35 minutit) otsustasin tagasiteele asuda. Lõpuks koju jõudes oli päevase läbisõiduna ees 427.6 km ja akut 29%. Tuli välja, et ilma laadimata oleks võinud napilt koju välja veereda (pisutki ökotades oleks kindlasti rohkem elektrienergiat akusse alles jäänud, aga kuna teadsin, et mul oli varu, siis sõitsin nagu iga teise autoga oleks sõitnud ja ühegi 89 km/h GPSi järgi sõitva veoauto taha sõitma ei jäänud). Kogu sõidu keskmine kulu tuli 15.3 kWh/100 km, Jürist Tartuni lõigul 14.8 kWh/100 km.
Praeguseks on pool aastat elektriauto omanikuks olemist selja taga ja lõpuks ka talvised ilmad selleks korraks möödas. Keskmine kulu on näidanud ilmade soojenedes langustrendi ja kuu viimase päeva õhtul autost läbisõidu jm numbreid vaadates ennustas auto 79% juures läbisõitu 340 km. Täis laetud akuga seega 430 km. Kuu lõpu soojemate ilmadega (ca +3 °C ööpäeva keskmine) oli kulu maanteesõidul sõltuvalt tuulest 13-16 kWh/100 km vahemikus.
Väga äge! Huvitav oleks teada, kui palju on 12000 km peale kokku kwh kulunud ja mis see maksnud on.
VastaKustutaOBD pordist saadud 'Cumulative Energy Discharged' näitas 31.03.19 seisuga 2427 kWh ja kokku olen selle peale kulutanud 236.63 EUR.
KustutaKeskmiste numbritena algusest peale siis 19.1 kWh ja 1.86 EUR / 100 km.
Valdav osa sellest on koduses laadijas laetud elekter (222.8 EUR). Hinna sees ei ole neid kordi, kui on maal vanematekodudes laetud, aga neid laadimisi on ilmselt 10 ringis ja maksimaalselt paarisaja kWh ulatuses.