Aprill 2019 kokkuvõte

Aprillis läbis Kona 2498 km (odomeetril kuu lõpuks ees 15200 km). Sõitmiseks läinud elektri peale  kulus kokku 31.42 EUR (1.26 EUR/100 km). Seega siiani kõige soodsama kilomeetrihinnaga kuu. Selle taga oli peamiselt väikseim keskmine elektrikulu - kuu keskmisena võttis auto 16.7 kWh/100 km (ilmade soojenedes võib arvata, et järgmised kuud tulevad veel paremad) ja madalale sõidukulule aitasid kaasa ka mõned tasuta laadimised (muuhulgas Pärnu Hesburgeri juures Virta kiirlaadijas).

Aprilli jäi mitu huvitavat sõitu mitmele poole üle Eesti ja ka sellistesse kohtadesse, kus CCS kiirlaadijaid läheduses pole.

Esimest korda sai Konaga katusel rattaid veetud. Siiani olin ainult pagasis ühte vedanud (1 maanteeratas mahub istmed alla keerates ilma rattaid alt ära võtmada sisse). Seekord sai kaks maanteeratast katusele ja keskmine kulu 100 km sõidul Suure-Jaani - Tartu tuli 19.5 kWh/100 km. Sõidu alguses oli 79%, lõpus 50% akust. Sooja 14 kraadi, 5 m/s vastutuul. Samal päeval sõitsin ilma rataste ja raamideta ja keskmine kulu maanteesõidul tuli 15 kWh/100 km.

Pärnu Hesburgeri kiirlaadijas (mis praegu veel tasuta särtsu annab). 35 minutiga laadis 35% ehk 156 km lisaks. Maksimaalseks laadimisvõimsuseks näitas auto 49 kW.

Ida-Virumaal Eesti 100 aardeid otsides tuli päevaseks läbisõiduks 367.2 km ja keskmine kulu 13.7 kWh/100 km.

Kuu lõppu jäi Tartu-Tallinn-Tartu ilma vahelaadimisteta sõit millega Kona kenasti hakkama sai. Keskmine kulu 15.0 kWh/100 km, sõidu lõpuks jäi 100%-st alles 10. Sõit tavalist moodi ilma ökotamata vastavalt lubatule GPSi järgi, soojendus sees (hommikul oli +5 C). Kokku kulus 379.5 km peale 58.9 kWh energiat mille hulka kuulus ka 2.3 kWh regenereerimisel salvestatud energiat. St tänu regenereerimisele suurenes sõiduulatus 15 km võrra. Salvestasin kogu sõidu logifailid ka ja sealt on hästi näha, kus maal ja kui palju maksimaalset võimsust piiratakse, kui aku tühjeneb.

Nagu jooniselt näha võib, siis kuni 42% laetuseni on kogu võimsus veel saadaval, siis väheneb see kuni 20% laetuseni 159 kW peale ja 10%-ni jõudes 115 kW-ni. Sealt edasi väheneb see muidugi veel, aga seda seekord ei mõõtnud ja 10% pealt panin auto laadima. Tasub muidugi tähele panna, et need kW-d on aku kohta (available discharge power), mootori rakendatav võimsus on sellest pisut väiksem (max 150 kW).

Kommentaarid