Mai 2019 kokkuvõte

Maikuu oli siiani konkurentsitult väikseima läbisõiduga kuu, lisa kogunes 1515 km. Selle läbimiseks kulus 24.18 euro eest elektrit (21.1 eest kodus ja lisaks 3.08 euro väärtuses üks avalikus kiirlaadijas laadimine). Kuu keskmisena seega 1.60 EUR/100 km. Kuu keskmine elektrikulu tuli 17.3 kWh/100 km.


Laadimine Tallinna lennujaama parklas. Lennureisile minnes on nüüd mugav oma elektriauto uues lennujaama parkimismajas laadima jätta. Laadimiskohti on praeguse seisuga 30 ja laadimise eest eraldi maksma ei pea. Reisilt tagasi jõudes oli akus vastavalt laadimise alguses seatud piirile 80% (ca 360 km) jagu särtsu ja sai kohe tagasi Tartu poole sõita. Oleks ka ilma laadimata Tartusse tagasi jõudnud, aga kui tasuta pakutakse, tuleb ikka võtta :)


Mai alguses logisin Tartu-Tallinn-Tartu sõidul aku laetuse taset. Neist andmetest sai sellise vahva graafiku, kust on näha, et kui auto näitab ekraanil, et aku on 100% täis, on tegelikult kasutatud ainult 94% (erinevus 6%). See tähendab, et kui kasutada antakse 64 kWh, on kogumahtuvus 68 kWh. Üsna hea puhver, mis aeglustab oluliselt aku vananemise nähtude ilmnemist. Mida tühjemaks aku saab, seda väiksemaks läheb vahe. 10% juures "valetab" näidik ainult 0-0.5%.


Maikuus oli ka esimene korraline hooldus (15 000 km), mis maksis 102.38. Tavaliselt jäävat sarnase suurusklassi Hyundaide hoolduskulud 170 kanti. Ainsate füüsiliste töödena vahetati salongi õhufilter ja määriti uksehinged.

Kommentaarid