Jaanuar 2020 kokkuvõte

Jaanuaris lisandus Kona läbisõidule 1825 km ja selle läbimiseks kulunud elekter maksis 35.16 €. Sellest 28.59 € kodus ja 6.57 € avalikes tasulistes laadijates. Kuu keskmine sõidukulu rahas seega rekordilähedane 2.40 € /100 km. Keskmist hinda aitas kergitada suhteliselt kõrge keskmine elektrikulu, mis oli jaanuaris 18.7 kWh/100 km ja tasuline kiirlaadimine. Lühikesed linnaotsad, mida talviti tuleb igapäevaselt mitmeid, kasvatavad keskmist tublisti. Sageli võib pärast 4-5 km otsa sõidu lõpus näha numbreid 20-25 kWh/ 100 km. Maanteeotsad on talviti seega isegi elektriautoga ökomad, seal jäid need jaanuaris keskmiselt 15-17 kWh/ 100 km vahele. Iseenesest kodus laetud elektri hind oli kuu lõikes väga odav, vaid 10.9 senti/kWh koos kõigi tasudega. 
8. jaanuari öösel sai paari tunni vältel elektrit pea tasuta (ainult võrgutasud juurde). Võrgutasudeks tuli maksta jaanuaris ligemale kaks korda rohkem tarbitud elektrienergia hinnast.

Jaanuaris tuli paar huvitavat uudist, mis puudutab Hyundai Kona EV-d. Esmalt jaanuari keskel Hyundai Norra esinduselt uudis, et alates märtsist toodetud Konadel suureneb maksimaalne läbisõit ühe akutäiega praeguselt 449 kilomeetrilt 484 kilomeetrini (7.8 % kasv). Muudatustena mainiti uusi rehve, mis kaasa antakse (varem odavad Korea Nexenid, nüüd Michelin Primacy 4) ja pisut tuunitud vedrustust. Ainult rehvide vahetusega võiks põhjendada maksimaalselt 1-2% läbisõidu kasvu, aga nii suur sõiduulatuse kasv viitab mingile sisulisemale uuendusele. Ühe variandina võib selle taga olla uuema akukeemia kasutuselevõtt, nimelt praegused Konad toodetakse NCM 611 (nikkel:koobalt:mangaan suhtes vastavalt 6:2:2) akudega, aga võimalik, et märtsist hakkavad need tulema NCM 811 akudega, mis on odavamad toota ja suurema energiatihedusega. Naljaga pooleks võivad suurema sõiduulatuse taga olla ka väiksema diameetriga ja kitsamad rattad ning madalamale lastud vedrustus :) 

Eelmise uudisega haakus ka natuke hiljem tulnud teade, et märtsist 2020 hakatakse Kona EV-d tootma ka Euroopas, eesmärgiga toota 2020. aastal 80 000 autot: https://www.hyundai.ee/blog/hyundai-motor-kolmekordistab-kona-electricu-tootmisvoimsust/ Võrdluseks, et 2019. aastal toodeti kokku 47 476 elektrilist Kona, millest 13 587 müüdi siseturul Lõuna-Koreas ja 33 889 mujal maailmas. Märgatav kasv ja ooteajad kindlasti lühenevad. Ehk langevad ka hinnad, konkurents on ju järjest tihenemas. 

Hindadest rääkides, siis jaanuaris avalikustas ka kohalik Kia edasimüüja e-Niro (Kona sõsarmudel) hinnakirja: https://www.kia.ee/models/show/eNiro/index.html Varustus on hea, aga hinnad on arvestades muud Euroopat siiski pisut krõbedad.


Kommentaarid