Oktoober 2019 ja esimese aasta kokkuvõte

Oktoober oli kõige väiksema läbisõiduga kuu siiani, lisandus 1128 km. Selleks kulus 8.39 €. Kuu keskmisena 100 kilomeetri kohta 0.74 €. Siiani madalaim kilomeetrihind tuli tänu mitmele tasuta laadimisele, kodus laetud elektri hind oli üsnagi keskmine, kui viimast aastat arvestada: 13.9 senti/kWh. 5. oktoobril (läbisõit 32146 km) sai talverehvid alla vahetatud. Alla läinud (ühe talve sõitnud) Continental VikingContact 7 mustrijääk oli esirehvidel 7.8 mm ja taga 6.6 mm. Maha võetud Bridgestone Turanza T005 olid suvega omajagu kulunud, ees oli jääk 4.6 mm ja taga 6.5 mm.

31. oktoobril täitus täpselt aasta sellest, kui Kona meie peres kilomeetreid koguma hakkas (31. oktoobril avalikustati ka Ott Tänaku leping Hyundaiga, nii et väga õige ajastus Hyundai meeskonna poolt). Mõned esimest aastat kokkuvõtvad numbrid:

Läbisõit: 33091 km
Energiakulu: 5795.7 kWh
Laadimistele kulunud summa: 604.26 €
Kulu vahemaa suhtes: 1.83 €/100 km
Kulu hooldustele: 286.3 €
Kaskokindlustus: 408.72 €
Liikluskindlustus: 99.24 €

Hoolduskulusid suurendas tagumiste rehvide ebaühtlase kulumise tõttu vajalik tagasilla reguleerimine (49.5 €). Ülejäänud hoolduskulud olid kohustuslikud tööd 15 000 km tagant tehtud hooldustel: 102.38 € esimesel korral (millest pool oli salongifiltri hind) ja 30 000 km täitumisel 134.42 € (pidurivedeliku vahetus, salongifilter, tulekustuti kontroll).
Järgmiseks aastaks õnnestus kindlustused saada pisut odavamalt: kasko 388.2 € ja liiklus 75.84 €.

Esimesed pidurikettad ja -klotsid peale 32 000 km läbimist.

Tagumised pidurikettad ja -klotsid peale 32 000 km läbimist. Nii kettad kui klotsid on väga vähe kulunud aga samas ei ole ka roostet märgata.

Kokkuvõttes esimese aasta järel võib autoga endiselt väga rahul olla, häirivaid asju on välja tulnud vähe ja needki pisiasjad. Näiteks see, et sõidurežiimi valiku ja istme- ja roolisoojenduse nupud on sõidu ajal vajutamiseks ebamugava koha peal (peab pilgu teelt kõrvale keerama). Muus osas on ergonoomika tasemel, sõiduasend ka pikkadeks reisideks mugav, istmed sobiva kujuga ja ventileerimisfunktsioon on suvel palavaga ütlemata mõnus. Kolmefaasiline pardalaadija oleks tore (2020. aasta versioonil olemas), aga ka ühe faasi ja 16A laadimine on reaalsuses täiesti piisav. See annab ca 3.6 kW, ehk kui aku täiesti nulli lasta ja siis 100%-ni laadida läheks teoreetiliselt kuni 20 tundi aega. Reaalsuses ei sõida keegi autot täiesti nulli ja ei lae iga kord 100%-ni. Ma olen püüdnud akut hoida 40-80% vahemikus ja seega enamasti on vaja ühe ööga saada ca 40% (25.6 kWh) lisaks, mis võtab aega maksimaalselt 8 tundi. Kui on pikem sõit ees ja aku tühjem, siis kulub tõesti rohkem ja on vaja auto varem laadima panna. Probleemiks võib see osutuda ainult siis, kui on mitu pikka sõidupäeva järjest. Vähemalt esimese aasta jooksul ei meenu, kus oleks kahel järjestikusel päeval olnud vaja 400+ km sõita. Juhul kui selline olukord päriselt ette tuleb, on Tartus olemas 5 CCS kiirlaadijat.

Kommentaarid