Veebruar 2020 kokkuvõte


Veebruari kilometraažiks kujunes 1483 km ja selle läbimiseks kulus kokku 24.04 €. Sellest 15.06 € kodus laadimised ja 8.98 € avalikes punktides laadimised. Kuu keskmisena sõidukulu 1.62 €/ 100 km. Keskmine elektrikulu veebruaris 18.7 kWh/ 100 km. Lühikesed sõidud tõstsid kulu märgatavalt, maanteesõidud jällegi langetasid keskmist näitu. 

Keskmine kulu marsruudil Riia lennujaam - Tartu 16.4 kWh/ 100 km. Tee valdavalt kuiv, ilm tuuletu, temperatuur -3°C ja 0°C vahel. Auto seisis pisut üle kahe nädala Riia lennujaama parklas. 8. veebruaril autot sinna parkides oli aku täis 78% ja 24. veebruaril tagasisõitu alustades ei olnud ühtegi protsenti lahkunud, ehk ikka oli ees 78% ja auto avanes ja käivitus probleemideta. 

Norrast tuli hiljuti siiani vaieldamatult parim erinevate elektriautode sõiduulatuse võrdlustest, mida ma olen näinud: https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/
See on kiiduväärt just seetõttu, et kõiki autosid võrreldi identsetes tingimustes samal marsruudil ja sõideti aku täiesti tühjaks. Elektriautode sõiduulatuse numbreid tuleb siit ja sealt, aga igaüks testib neid omamoodi ja ka samast allikast ei ole enamasti numbrid võrreldavad. Nt Saksamaa ADAC testide, mida ma muidu pean põhjalikeks ja usaldusväärseteks, elektriautode sõiduulatuse numbreid ma liiga tõsiselt ei võta.

Norra NAF testi tulemused järjestatuna selle järgi, kes oma lubadusele talvel kõige lähemal on. Kona saab talvel kõige lähemale lubatud sõiduulatusele, positiivselt üllatasid ka VW-grupi kolmikud e-Up!, Mii Electric ja Citigo-e. Pikima maa ka talvel läbib muidugi Tesla Model S suurima akupakiga. Üllatavalt nigela tulemuse tegi Opel Ampera-e, mille võib ehk osaliselt kirjutada soojuspumba puudumise kraesse. Seda üllatavamad on aga Nissan Leafide nigelad tulemused, kuna neil on soojuspumbad olemas.

Kommentaarid