Juuli läbisõit kokku 2544 km, keskmine kulu 14 kWh/100 km. Selleks kulus 43.93 €, millest 22.25 € avalikes laadijates laadimised ja 21.68 € kodus laadimine. Keskmine kulu läbisõidu kohta seega 1.73 €/100 km. Kodus laetud juulis 241.82 kWh (0.09 €/ kWh).
Juuli alguses Tallinn-Tartu maantee Tikupoisi 160 (ultra)kiirlaadijas. Kohale jõudes oli akut alles 7.5%. Sellisel akutasemel on Kona maksimaalne kättesaadav võimsus juba piiratud 99 kW-ni, aga sõites seda kuidagi tunda ei olnud.
Tikupoisis laadimise võimsus- ja temperatuurigraafik. Laadijasse jõudes oli aku temperatuur 23-24 °C. Nagu varasemad testid on näidanud, sellisel temperatuuril piirab Kona laadimise võimsust ja see oli 50 kW kandis. Kiirlaadimine ise tõstab ka märgatavalt aku temperatuuri, aga et sobiv temperatuur kiiremini saavutada, aitab aktiivne vedeliksoojendus sellele kaasa. Kui aku miinimumtemperatuur on vähemalt 25 °C, lubatakse laadida maksimaalse võimsusega, ehk 75 kW ja natuke peale. Temperatuurikõveratelt on näha, et kohe, kui aku miinimumtemperatuur on saavutanud 25 °C, hakkab pihta aku aktiivne vedelikjahutus ja aku temperatuur stabiliseerub 38 °C juures. Maksimaalne võimsus, mis Kona laadijast kätte sai, jäi 76.8 kW juurde. Laadimisvõimsus vähenes astetena: kuni 42% täitumiseni oli keskmine võimsus 75 kW; 42-55% keskmine võimsus 68 kW; 55-71% keskmine võimsus 56 kW; 71-76% keskmine võimsus 36 kW.
Arvestades praegust kiirlaadimise hinnapoliitikat Tikupoisi laadijates, siis võib öelda, et Konaga laadides on see õiglane. Tikupoisi aeglane kiirlaadija (50 kW) maksab 0.24€/kWh ja ultrakiirlaadija on täpselt 50% kallim, ehk 0.36€/kWh. Maksad 50% rohkem ja saad teatud vahemikus ka 50% kiiremini laadida.
Kui vaadata laadimisele kulunud aega, siis maksimaalse võimsusega (75+ kW) laadides lisandus 10 minutiga 12.3 kWh. Ehk 10 minutiga 70 km (talvel) kuni 100 km (suvel) sõiduulatust.
Kommentaarid
Postita kommentaar