Oktoobrikuu läbisõit 2311 km, selleks kulus 27.29 € ehk 1.18 €/100 km. Keskmine elektrikulu 15.9 kWh/100 km. 18. oktoobril sai vahetatud suverehvid talviste vastu, alla läksid juba kahte talve näinud Continental VikingContact 7 rehvid. Ilmselt jääb see nende viimaseks talveks, mustrit oli alla pannes esirehvidel 5.4 mm ja tagumistel 5.0 mm.
31. oktoobril täitus kaks aastat Kona omamist ja selle puhul ka viimase aasta ja sulgudes kogu omamise aja (kaks aastat) numbrid:
Energiakulu: 4463.7 kWh (10259.4 kWh)
Esimesed pidurid 57000 km järel. Kulumisjälgi on väga vähe näha ja nii klotsil kui kettal veel ressurssi küllaga.
Ka subjektiivselt võib autoga peale kahte kasutusaastat väga rahul olla. Kona on ka veel täna tõenäoliselt madalaimate püsikuludega 400+ km läbisõitu võimaldav elektriauto. Ausalt öeldes ei osanud arvata 2018. aastal ostuotsust langetades, et Kona ka 2020. aasta lõpus hinna ja omaduste suhtelt veel nii konkurentsivõimeline on. Uued autod on minu jaoks peamiselt pettumused olnud, kuna nende elektrikulutus tundub väga ebamõistlikult suur. Ülekande efektiivsuse osas ei saa Korealastele veel keegi vastu, Tesla Model 3 ehk on peaaegu samal pulgal. Näiteks Škoda Enyaq tundub täitsa mõistlik, aga kui nelikveolise variandi läbisõit on 10% väiksem kui vastava akumahuga tagaveolisel, siis tekib küll küsimus, et miks Tesla suudab, aga teised mitte (Teslal Model 3 puhul tagavedu vs nelikvedu läbisõidu erinevus alla 5%). Ma ootan, et tuleks sama efektiivne auto nagu Ioniq/Kona/Niro mis oleks aga sõidumugavuselt ja müratasemelt parem. Kuigi nende viimaste asjade osas ei ole Korealased veel näiteks sakslastele päris järele jõudnud, siis nende asjadega ajaga harjub ja endiselt on plaan Kona EV-d pidada veel pikalt ka peale liisinguperioodi lõppu, sest see on lihtsalt väga hea auto.
Kommentaarid
Postita kommentaar