Oktoober 2020 / teise aasta kokkuvõte

Oktoobrikuu läbisõit 2311 km, selleks kulus 27.29 € ehk 1.18 €/100 km. Keskmine elektrikulu 15.9 kWh/100 km. 18. oktoobril sai vahetatud suverehvid talviste vastu, alla läksid juba kahte talve näinud Continental VikingContact 7 rehvid. Ilmselt jääb see nende viimaseks talveks, mustrit oli alla pannes esirehvidel 5.4 mm ja tagumistel 5.0 mm.

31. oktoobril täitus kaks aastat Kona omamist ja selle puhul ka viimase aasta ja sulgudes kogu omamise aja (kaks aastat) numbrid:

Läbisõit: 23958 km (57049 km)
Energiakulu: 4463.7 kWh (10259.4 kWh)
Laadimistele kulutatud summa: 325.53 € (929.79 €)
Kulu vahemaa suhtes: 1.36 €/100 km (1.63 €/100 km)
Kulu hooldustele: 111 € (397.3 €)
Kaskokindlustus: 388.2 € (796.92 €)
Liikluskindlustus: 75.84 € (175.08 €)

Hoolduste kulu tuli võrreldes eelmise perioodiga oluliselt madalam, kuna hoolduseid jäi aasta sisse vaid üks, järgmine (60000 km) hooldus on aga õige pea tulemas. Järgmise aasta kindlustused tulid taas pisut madalamad: kasko 362.28 € ja liiklus 53.04 €. Nagu eeltoodust välja tuleb, siis põhiline kulu (kui liisingumaksed välja jätta) laadimiskulude kõrval ongi just kindlustustele minev raha. Kui liising makstud ja auto enda oma, siis võiks mõelda ka kaskokindlustuseta jätkamisele, aga igapäevaselt linnas autoga liigeldes on mõistlik sellega ilmselt siiski jätkata. Selle aasta suvel läks Konaga ka esimest korda kaskot vaja, kuna keegi oli oma autoga parklas Kona tagatule sisse mõra sõitnud ja värvi kriipinud. See läks tänu kaskole maksma 200 €, samas kui remondiarve oli 2000 €.

Pärast pesu ja uut püsivaha.

Tagumised pidurid 57000 km järel. Roostet pidurduspinnal ei paista ja kulumine on endisel väga väike nii klotsil kui kettal.

Esimesed pidurid 57000 km järel. Kulumisjälgi on väga vähe näha ja nii klotsil kui kettal veel ressurssi küllaga.

Ka subjektiivselt võib autoga peale kahte kasutusaastat väga rahul olla. Kona on ka veel täna tõenäoliselt madalaimate püsikuludega 400+ km läbisõitu võimaldav elektriauto. Ausalt öeldes ei osanud arvata 2018. aastal ostuotsust langetades, et Kona ka 2020. aasta lõpus hinna ja omaduste suhtelt veel nii konkurentsivõimeline on. Uued autod on minu jaoks peamiselt pettumused olnud, kuna nende elektrikulutus tundub väga ebamõistlikult suur. Ülekande efektiivsuse osas ei saa Korealastele veel keegi vastu, Tesla Model 3 ehk on peaaegu samal pulgal. Näiteks Škoda Enyaq tundub täitsa mõistlik, aga kui nelikveolise variandi läbisõit on 10% väiksem kui vastava akumahuga tagaveolisel, siis tekib küll küsimus, et miks Tesla suudab, aga teised mitte (Teslal Model 3 puhul tagavedu vs nelikvedu läbisõidu erinevus alla 5%). Ma ootan, et tuleks sama efektiivne auto nagu Ioniq/Kona/Niro mis oleks aga sõidumugavuselt ja müratasemelt parem. Kuigi nende viimaste asjade osas ei ole Korealased veel näiteks sakslastele päris järele jõudnud, siis nende asjadega ajaga harjub ja endiselt on plaan Kona EV-d pidada veel pikalt ka peale liisinguperioodi lõppu, sest see on lihtsalt väga hea auto.

Kommentaarid