Detsembrikuu kokkuvõte


Detsembri läbisõiduks kujunes 1898 km ja maksma läks see 43.42 EUR. Sellest 35.79 EUR kodus laadimised ja 7.63 EUR avalikes laadimispunktides laadimised (millest sai kaks blogipostitust kirjutatud: Kiirlaadimine talvel, osa 1 ja Kiirlaadimine talvel, osa 2). Ehk siis 100 km hinnaks detsembri keskmisena tuli 2.29.

Novembriga võrreldes kõrgema km hinna taga oli kaks kiirlaadimist, kallim kodus laetud elektri hind (koos võrgutasude ja kõigega 13.6 senti kWh kohta) ning madalam õhutemperatuur. Novembri keskmine õhutemperatuur oli Tartus http://meteo.physic.ut.ee/ andmetel +2.4 °C, detsembris aga -2.7 °C.

Talviseid ilmasid on seega olnud omajagu ja kokkuvõttes on saanud kinnitust mu arvamus elektri-Konast kui väga heast talveautost. Väheste puudustena võiks välja tuua selle, et tuiskava lumega koguneb lumi laadimisluugi taha, mis ei ole, nagu selgus, väga hästi isoleeritud ja teise asjana adaptiivse kiirushoidja radari, mis lund täis sadades ei tööta. Mul ei ole teiste radariga autodega lumesajus sõidu kogemusi ja ei oska seega võrrelda, aga tundub, et Kona katkestab adaptiivse kiirushoidja töö sel põhjusel väga varakult. Aitab ainult see, kui auto seisma jätta ja radari plastkate puhtaks pühkida. 

Detsembri tuleprooviks olid kindlasti jõuludeaegsed sõidud, kui ei olnud võimalust koduses laadimispunktis laadida ja vahemaad olid nii suured, kui meil üldse vaja sõita on. Sinna jäi sisse ka pikima marsruudiga sõit Viru-Jaagupi - Kaberneeme - Tallinn - Tartu. Seega kui Kona sellega talvel hakkama saab, ei tohiks muul ajal mingit probleemi olla. Õhtul tavalisse pistikusse laadima pandud auto aku oli hommikuks 100% ja näitas eelduslikuks maksimaalseks läbisõiduks 385 km. Koju jõudes oli odomeetril ees 341.1 km keskmise kuluga 16.2 kWh/100 km. Kona saigi sellega ilma vahepealsete laadimisteta hakkama, akut jäi näidiku järgi veel alles 10% / 36 km. Sõidust 143.7 km (42%) oli tugevas külg- ja vastutuules (keskmiselt ca 8 m/s, puhangud 15 m/s) ja ülejäänud osas taganttuules (keskmiselt ca 4 m/s, puhangud 8 m/s). Vastutuule osa keskmine kulu oli 17.8 kWh/100 km. Õhutemperatuur vahemikus -1 °kuni +2 °C. Autos 3 inimest, palju kraami ja kliimaseade 21 °C, suur osa ajast ka istmesoojendused sees, raadio sees ja GPS-i järgi kiirus 90 km/h, kus olud lubasid. Ehk siis sõit nagu tavalise autoga ikka.


Talvised metsateed elektri-Konale meeldivad.

Ühel hiljutisel sõidul selgus, et Kona usaldab liiklusmärke rohkem, kui navi süsteemi salvestatud infot. Nimelt Tartu lähedal on ühe tootmistsehhi parklas 110 märk ja auto luges parkla teeotsast mööda sõites selle tõe pähe :)

Kommentaarid